nico

Het is totaal niet mijn muziek,van de schipper ook niet trouwens.Als je het niet beluisterd heb ik daar best begrip voor,ha..Maar het verhaal is wel weer leuk.






Ooit was dit duo hot in onze laan en ver daar buiten.De helft van dit duo was onze buurman Nico,was........want hij is op jonge leeftijd overleden eind jaren tachtig.Ze speelden op bruiloften en partijen alles wat je maar wilde horen.Top 40 muziek en zo,dit was een hitje van ze zelfs landelijk.Het was van beiden een wat uit de hand gelopen hobby, dat muziek maken.De naam kwam van een gedeelte van de voornamen van beide echtgenotes, Lenie & Corrie.

Wij hadden toen een bruisende buurtvereniging en ook daar speelde ze op diverse buurt feesten.Tijdens het twaalfde eeuwfeest van onze voormalige Romeinse nederzetting waren ze ook van de partij.We vierden hier zeker een week feest,iedereen was toen verkleed en er waren allerlei activiteiten voor groot en klein. Van koekhappen en kruiwagen races tot een ware optocht in Romeinse gewaden.

Kortom indertijd was het een groot succes en onze 'grote' buur kon daar niet aan tippen.......nog niet. Die haalt  net aan één eeuwtje over de helft aan eeuwen............slechts zeven.
                                                                                                                                   

12 opmerkingen:

Greet zei

Het nummer komt me wel bekend voor, maar inderdaad, het is niet mijn smaak. Maar het verhaal erbij maakt het mooi.

Marja zei

Heerlijk oubollige muziek. Dank voor je leuke verhaal. Fijn weekend.

♫ Mel☺dy ♫ zei

Mijn vader had vroeger altijd 'piraten' aan op de radio, daar heken ik het van, verder weet ik er niets van. Is niet zo zeer mijn smaak maar heb het wel ff geluisterd.

Fijn weekend.

Elisabeth zei

Ja leuk dit .Er waren vroeger zoveel van deze duo's en groepjes .Mijn broer speelde ook samen met een vriend op bruiloften e d .Een beetje jeugd sentiment voor mij dus!
Fijn weekend,Elisabeth

Trees zei

Haha een leuk verhaal hoor Dieneke! Dit soort muziek hoorde gewoon op bruiloften en zo!

Laura Buszewski zei

Leuke herinnering Dieneke ja en wat is mooi sommige zijn in een bepaalde stemming toch grappig om te horen en mijn zus heet Esmeralda :-D


Fijn weekend Laura

Mirjam Kakelbont zei

De muziek zegt me helemaal niets en dat wil ik ook graag zo houden ;-) maar je verhaal maakt veel goed!
Fijne zondag nog en liefs,
Kakel

Frederique zei

Leuke herinnering en verhaal! De muziek komt mij bekend voor. Vroeger had je veel van dit soort muziek. Leuk om te horen.

Liefs Frederique

natasja zei

Mooi verhaal. Verder is het niet echt mijn smaak. Het erge is... ik kan het wel meezingen :-)

jokezelf zei

Geweldig! Echt lekker amateuristisch zoals dat toen ging! Op veel feesten en partijen had je dit soort bandjes. En een plezier dat we hadden!

platoonline zei

De muziek laat ik langs me heen gaan. Maar jouw verhaal is leuk en ontroerend. Dat heb ik met plezier gelezen.

gewoonanneke zei

Mooi verhaal, geen bekende muziek verder voor mij.