zoet&zuur


Vroeger hoorde je nog al veel over zure regen,het kan maar zo zijn dat het uit deze wolk gaat vallen.Als het dan gevallen is................noemen we het zoet water.


Tegenwoordig hoor je er niets meer over,zou het echt veel beter zijn geworden of is er geen stuiver meer aan te verdienen. Want nu is er de asbest hype waar overheden van in de stress schieten bij minimale hoeveelheden.Ze zijn zeker vergeten dat bv in de jaren zestig van de vorige eeuw het in tal van huizen is verwerkt.Zolang je er niet in gaat boren of zagen kan het geen kwaad.

7 opmerkingen:

♫ M e l ☺ d y ♫ zei

Een mooie invulling en ja klopt, zo sprak men er vroeger vaak over, ook daar waar ik opgroeide... dat was ik al helemaal weer vergeten want hier hoor ik het nooit.... dank voor het in herinnering terug brengen.

Fijn weekend meis.

Truus zei

Je hebt er goed over nagedacht Dieneke. :-)
Een mooie foto in het water thema.
En je hebt gelijk, je hoort haast niets meer over zure regen.

Trees zei

Wat een prima invulling en uitleg erbij Dieneke!
En de foto is ook echt 'op zijn Dieneke's'! ;-)

Marja zei

Met een filosofisch tintje. Knap hoor.

minoesjka2 zei

Zo, ook al weer zo'n originele inzending zeg! Ja inderdaad, vroeger had iedereen zijn mond vol over de zure regen en nu hoor je er niemand meer over.
Je zou met je bewering er wel eens heel erg dicht bij kunnen zitten!

Reismeermin zei

Hallo allemaal,

Dit bericht heb ik als Min verstuurd aan Rietepietz, Marja (Ram), Minoesjka, Melody en Plato.

Via Plato / Willem Rol ben ik erachter gekomen dat ik op loopafstand woon van Ria.
Zaterdag zal ik dus een mooie bos bloemen voor haar kopen en deze aan haar geven.
Nu wil ik ook een mooie kaart voor haar gaan kopen.
Zal het leuk zijn als ik daar zoveel mogelijk volgers van haar op kan zetten, met een boodschap van hen erbij?

Helaas heb ik nog niet van alle volgers het e-mailadres kunnen traceren en tja om het al op mijn weblog te zetten dan verraad ik de verrassing.
Dus jullie mogen dit bericht sturen aan Ikan-Mas, Hanske, Novelle en van wie je ook maar weet dat ze Ria volgen.

Ik zal ook eens op twitter kijken of ik wat volgers van Ria tegenkom.

Ik hoop heel veel reacties te krijgen. Bij voorbaat hartelijke dank.

Veel groetjes,

M in, die in het echt gewoon Saskia heet.

NB. Laat je een reactie op mijn blog achter dan kan ik je terugmailen..

platoonline zei

Je stukje deed me denken aan mijn jeugd. Ik kwam dan bij opoe, mijn moeders moeder. In die tijd, de jaren vijftig, waren alle huizen en schuttingen nog groen. Vaak waren ze niet geverfd maar bewerkt met carboleum. Dat rook altijd zo bijzonder. Veel later bleek dat dit spul enorm giftig was. Nu wordt het niet meer gebruikt. Laatst ook gehoord van een timmerman. Dat spul waarmee ze gaten opvullen in vensterbanken: hartstikke kankerverwekkend. Toch hebben ook daar mensen jarenlang mee gewerkt.

Er is dus méér en het is niet verwonderlijk dat er zo veel mensen ziek zijn geworden.