't is maar dat je 't weet

Als kind zat ik in een zondag school klasje, degene die daar verhalen vertelde voegde daar immer een liedje als afsluiting aan toe.Waarschijnlijk kan ik daarom de meeste teksten nog lekker meezingen.Het enigste is dat het nergens naar klinkt uit mijn mond,het playbacken heb ik vast uitgevonden zonder dat ik dat wist.

En ooit is er nog eens een plaat opgenomen (met het schoolkoor)waar ik zelfs 'stilletjes'heb meegezongen.Mijn mond moest natuurlijk wel synchroon gaan want als uk stond ik wel vooraan.

Knul had ook eens leuk commentaar op mijn zingen ;oma de woorden zijn goed hoor maar het klinkt noueh........ anders. 

13 opmerkingen:

Marja zei

Is dit bedoeld als bijdrage voor Zwijmelen op zaterdag? Wil je me dat even laten weten?
Fijn weekend.

oma leentje zei

Ha ha geweldig ... fijn he die kinderen en hun waarheid.
En als je dan je
mond open doet bij het zingen ...zegt Ole oma je tanden zijn zwart je moet beter poetsen. Fijn:-) Beetje hectiek hier dus weinig lezen. X

Greet zei

Een erg mooi nummer en nog steeds actueel. Jules de Corte had altijd goede teksten.

Laura Buszewski zei

Leuke herinneringen erbij Dieneke,zo wordt men ook al is het niet uit mijn tijd mee gesleurd :-)

minoesjka2 zei

Jules de Corte!!! Tjonge dat is lang geleden dat ik dit lied gehoord heb ...... maar er zit zoveel in!!!
En wat een lief stukje uit jou verleden laat je hier aan ons zien. Bedankt.

Albert y Mara fotoblog zei

Ik heb nooit op zondagsschool gezeten. Albert nog wel. Veel weet hij er niet meer van. Al zooooooo lang geleden!
Het bekendste nummer van Juul de Corte.
Groetjes Mara
P.S. Weet je dat Juul in het verleden opgepakt is door de politie? Hij stond op de uitkijk bij een inbraak ;-)
Onze bijdrage van vandaag gaat over Den Haag.

Mirjam Kakelbont zei

Dit nummer heb ik al jaaaaren niet meer gehoord, maar ik zing het zo mee! Ongelofelijk hè, die harde schijf in ons hoofd?
Mijn broer(tje) en ik hebben ook op de zondagsschool gezeten,maar toen mijn moeder ontdekte dat we liever buiten speelden, hoefden we niet meer.
Liefs, Kakel

Just Who I Am zei

Ook bij jou een lied wat ik jaren niet heb gehoord .leuk om dat nu weer eens te beluisteren
Groetjes Elisabeth

♫ M e l ☺ d y ♫ zei

;-) ik zie het al voor me, hoe Uk tegen je spreekt....
Mooie herinneren van toen gekoppeld aan mooie herinneringen van nu..... voor later!

Liefs en fijn weekend.

Bibje zei

Ja daar sta je dan met je goede fatsoen hahahaha gewoon lekker door blijven zingen hoor!

Gabi BK zei

Altijd leuk die herinneringen aan vroeger... ;-)

Ik wens je een heel fijne en sprankelende jaarwisseling, alle goeds voor 2013!

Gabi

gewoonanneke zei

Ja die blijft mooi. Ik vraag me soms wel eens af hoeveel liedjes en versjes kent een mens eigenlijk, niet dat ik alles woordelijk nog weet maar toch wel heel veel songs....

platoonline zei

Dus jij bent een meesteres in het doen alsof als het om zingen gaat. Heerlijk verhaal.

Ik heb ook dat hele stuk van de bekering van Jules gezien (dat krijg je als je het liedje uitluistert vanzelf aangeboden. Nou, hij was oprecht NIET te bekeren door die vreselijke Henk Binnendijk. Gelukkig maar, ik denk dat Jules op zijn eigen manier prima op weg was een goed mens te zijn. Unieke man, jammer dat hij er niet meer is.